Sposoby na cellulit – zabiegi domowe i profesjonalne

Cellulit

Cellulit to przerost komórek tłuszczowych. Jest to naturalny sposób gromadzenia zapasów tłuszczu w organizmie. Chociaż jak wspomniałem jest to naturalna reakcja organizmu, to jak wiadomo nie wygląda zbyt estetycznie i wiele kobiet próbuje z nim walczyć.
Przyczyną powstawania cellulitu są między innymi hormony, a konkretniej wysoki poziom estrogenu w stosunku do progesteronu. Najczęściej pojawia się w okresie dojrzewania lub ciąży oraz u osób z nadwagą. W ciąży organizm gromadzi zapasy na 9 miesięcy oraz na późniejsze procesy tworzenia pokarmu dla dziecka. Cellulitowi sprzyjają żeńskie hormony które mają wpływ na elastyczność tkanki łącznej w skórze. Dlatego to kobiety są najczęściej dotknięte tym schorzeniem. Aby tkanka łączna była elastyczna w organizmie prawidłowo musi przepływać limfa, czyli związek odpowiedzialny za wydalanie toksycznych substancji z organizmu. Jeżeli ten proces jest zaburzony to toksyny przenikają do tkanek i gromadzą się w komórkach tłuszczowych.
Zaawansowanie cellulitu można określić na podstawie pewnych kryteriów.
Cellulit I stopnia (”Lekki wodny”):
Gdy leżysz a twoja ciało jest rozluźnione twoja skóra wygląda na jędrną i gładką. Cellulit jest zauważalny dopiero w pozycji stojącej lub przy ucisku skóry. Ten stopień jest łatwy do zwalczenia i kurację najlepiej zacząć właśnie teraz.
Cellulit II stopnia (”Średni”):
Nawet w pozycji leżącej, bez ucisku skóry “pomarańczowa skórka” jest zauważalna.
W tym stadium tkanka łączną jest już stwardniała i uciska włókna nerwowe.
Cellulit III stopnia (”Ciężki”):
Bez względu na pozycję złogi komórek tłuszczowych są dobrze widoczne i grube, oddzielone głębokimi bruzdami. Skóra przypomina kalafior a grudki są wyczuwalne przy dotyku.
Cellulit IV stopnia (”Ciężki z makrogródkami”)
Jak wyżej z tą różnicą, że mikrogródki zaczynają się łączyć w całość tworząc makrogródkę. Cellulit w tej fazie jest trudny do zwalczenia.
Jakie są sposoby na cellulit i jak go pokonać?
Przede wszystkim zależy nam na przyspieszenie przemiany materii oraz pobudzeniu krążenia głównie w miejscach dotkniętych cellulitem. Będziesz musiała zmienić swoje nawyki żywieniowe, wprowadzić do swojego życia odpowiednie ćwiczenia, skorzystać z kosmetyków antycellulitowych oraz zredukować tkankę tłuszczową.
Kremy antycellulitowe ułatwiają uwolnienie tłuszczu z organizmu pobudzając jego rozkładanie oraz poprawiając ukrwienie skóry. Kremy są bardzo pomocne, ale same go nie zlikwidują. Przy doborze odpowiednich kosmetyków polecam zajrzeć tutaj:
http://recenzjekosmetykow.pl/
Podczas walki z cellulitem ważne jest też pozbycie się nadmiaru wody z przestrzeni międzykomórkowych. Przydatne składniki:
bez czarny oraz algi zielona i brunatne. Te drugie oprócz eliminacji nadmiaru wody poprawiają także krążenie limfatyczne.
Bluszcz, miłorzęb japoński, hydrocytyl, asiastic acid, arnika, rutyna i skrzyp polny.
Cynamon ma działanie rozgrzewające i również sprzyja zwalczaniu cellulitu.
Aby pobudzić rozkład tłuszczu w organizmie warto dostarczyć do organizmu poniższe składniki:
Teofilina i amino teofilina (wyciąg z liści herbaty)
Kofeina
Escyna
Ksantyna (wyciąg z zielonej kawy)
Istnieją także domowe sposoby na cellulit:
Na początek wykonujemy peeling ciała energicznie masując miejsca z “pomarańczową skórką”. W ten sposób pobudzamy krążenie. Po zakończonym zabiegu należy ciało wytrzeć do sucha. Następnie należy na ciało nałożyć maskę antycellulitową (znaleźć można je na tej stronie: http://www.revitol.pl/) i posmarowaną część owinąć przeźroczystą folią śniadaniową oraz przykryć się ciepłym kocem. W takiej pozycji pozostajemy przez około godzinę. Po zabiegu zmywamy maskę (najlepiej naprzemiennie zimną i ciepłą wodą w celu ujędrnienia skóry poprzez szok termiczny). Na zakończenie miejsca dotknięte cellulitem smarujemy kremem antycellulitowym. Sposób stosujemy dwa do trzech razy tygodniowo. Dodatkowo ciało smarujemy kremem codziennie.
Kolejny zabieg wykorzystujący metodę szoku termicznego to sauna. Przyspiesza regenerację po wysiłku fizycznym oraz przemianę materii, poprawia wydolność organizmu i usuwanie toksyn, zmniejsza napięcie mięśniowe i hartuje organizm. Przed wejściem do sauny najpierw bierzemy higieniczny prysznic a następnie wycieramy się do sucha. Do komory sauny wchodzimy na ok. 10 minut a po tym okresie szybko bierzemy chłodny prysznic przez około 2 minuty i wracamy do komory (wcześniej należy znowu wytrzeć się do sucha). Taki cykl powtarzamy 3 razy. Taki zabieg powinniśmy stosować przynajmniej raz tygodniowo.
Masaże to jeden z n najprzyjemniejszych sposobów walki z cellulitem. Chodzi tutaj o specjalistyczny masaż zwany “drenażem limfatycznym”. Przyspiesza on obieg krwi, rozbija tkankę tłuszczową a skóra staje się bardziej jędrna i odzyskuje odpowiedni koloryt. Po masażu warto zastosować żel antycellulitowy ze względu na poprawione wchłanianie substancji przez skórę po takim zabiegu.
Istnieją także bardziej inwazyjne sposoby walki z cellulitem.
Mezoterapia – czyli wstrzykiwanie substancji aktywnych do skóry. Istnieje także metoda bezigłowa.
Elektroporacja – z pomocą odpowiedniego urządzenia do naszego ciała emitowane są impulsy elektryczne o niskim natężeniu i wysokiej częstotliwości.
Egyptos – pomysł tego zabiegu wywodzi się od techniki zawijania starożytnych mumii przez Egipcjan. Wiedza ta połączona została z zabiegiem drenażu limfatycznego i przynosi naprawde niezłe efekty.
Endermologia – Technika polega na tworzeniu fałdy skórnej która jest masowana przez rolki mechaniczne. Działa na skórną i podskórną tkankę łączną. Zabieg wykonuje się w hermetycznej komorze w połączeniu z podciśnieniem.

Podczas walki z cellulitem nie należy jednak zapominać o odpowiedniej diecie antycellulitowej. Jak się odżywiać? Głodówki, obcinanie kalorii itp. nie przynoszą efektów. Nie o to chodzi. Ważne jest to co jesz a nie ile tego zjadasz. Powinnaś spożywać około 5-6 posiłków dziennie w odstępach co 2,5 – 3 godzin. Musisz ograniczyć węglowodany czyli: makarony, białe pieczywo, kartofle i kasze. Jedz więcej warzyw i owoców (ale omijaj gotowaną marchewkę oraz winogrona) , przygotowuj sałatki z brokuł, kalafiora i sałaty. Takie posiłki przyspieszają przemianę materii. Ogranicz sól (najlepiej do absolutnego minimum). Ma ona własności higroskopijne, czyli zatrzymuje w organizmie zbędne ilości wody. Pij ok. 2 litry wody dziennie i nie spożywaj cukru. Nawet łyżeczka cukru dziennie spowalnia przemianę materii.
Do tego wszystkiego nie zapominaj jeszcze o odpowiedniej aktywności ruchowej. Treningi są bardzo ważne przy walce z cellulitem. Ale nie “jakieś tam” treningi, lecz ćwiczenia aerobowe ukierunkowane na poprawę krążenia, przepływu limfatycznego i rozbicie tkanki tłuszczowej. Taki trening nazywa się tlenowym. Musi on trwać ponad 35 minut (dopiero wtedy zaczynamy właściwe spalanie tkanki tłuszczowej). Najbardziej optymalny czas treningu to godzina i powinien on być powtarzany 3-4 razy tygodniowo.

Podsumowując – aby wygrać walkę z cellulitem wiele musi się w naszym życiu zmienić. Należy połączyć w całość wiele opcji aby maksymalnie przyspieszyć przemianę materii, zredukować tkankę tłuszczową oraz pozbyć się nadmiaru wody z organizmu. Zanim zaczniemy oceńmy stopień zaawansowania cellulitu (ze stopnia III i IV ciężko będzie wyjść bez profesjonalnych zabiegów natomiast do pozostałych wystarczą warunki domowe i trochę kosmetyków antycellulitowych). Życzę powodzenia!
7,7k

One Response to “Sposoby na cellulit – zabiegi domowe i profesjonalne”

  1. Zabiegi na cellulit | Drogeria Internetowa Says:

    [...] Sposoby walki z cellulitem wbrew pozorom będą przeróżne i stosowanie kilku z nich na raz z pewnością przyniesie o wiele większe efekty, niż zdecydowanie się na jedną z możliwości. Do utrzymania ładnego ciała niezbędnym będzie przede wszystkim ruch, gdyż to właśnie on wpływa na spalanie zbędnej tkanki tłuszczowej i sprawia, że cellulit nie jest w stanie pojawić się na skórze kobiety. Co będzie za tym szło, do bardzo ważnych elementów należeć będzie zbilansowana i odpowiednio przygotowana dieta, która także stanowi jedną z podstaw sukcesu. [...]