Cellulit – to nie musi być twój problem!

Cellulit

Cellulit jest dziś jednym z najbardziej rozpoewszechnionych problemów estetycznych. Juz od dawna nie stanowi tylko elementu zmian ciała, jakie zachodzą po ciązy czy w okresie menopauzy. Nie zależy też od wagi. Dziś cellulit moze mieć nawet bardzo szczupła nastolatka.

Skąd się bierze cellulit?

Cellulit to nieprawidłowości w ukształtowaniu tkanki tłuszczowej. Jego przyczyny nei są jednoznacznei okreslone, choć naukowcy wskazuja przede wszystkim na podłoże hormonalne tych zmian. To tłumaczy, dlaczego cellulit jest problemem niemal wyłącznie kobiet, a rzadko pojawia się nawet u mężczyzn z kilkoma dodatkowymi kilogramami. Prawdopodobnie za powstanie pomarańczowej skórki odpowiadają estreogeny, czyli kobiece hormony, ktore sprawiają, że tkanka tłuszczowa w specyficzny sposób gromadzi się u kobiet na udach, pośladkach i biodrach. Wysoki poziom estrogenów wpływa też na rozszerzenie naczyń krwionosnych i obrzeki. Z czasem prowadzi to do uposledzenia krążenia krwi i limfy, złego odżywienia komórek i ich oczyszczania z toksyn, a także trwałej deformacji i rozrostu komórek tłuszczowych. Podłoże hormonalne cellulitu pozwala też wyjasnic, dlaczego stał on się w ostatnich dziesięcioleciach tak powszechnum problemem, a wcześniej wystepował sporadycznie i niemal tylko u kobiet otyłych lub po menopauzie. Otóż odpowiada za to powszechność stosowania hromonalnej antykoncepcji, a także używanie hormonów do produkcji mięśa, szczególnie drobiowego.

Dieta na likwidację cellulitu

Bez dobrze zbilansowanej dieta nie masz co marzyć o pozbyciu się pomarańczowej skórki. Nie oznacza to jednak, że musisz przejść na restrykcyjną ditę, wykluczającą większość smacznych produktów i wciąż liczyć kalorie. Dieta antycellulitowa to po prostu prawidłowo zbilansowany jadłospis, który dostarcza wielu składników odzywczych, a eliminuje substancje szkodliwe. Na liscie zakazanych produktów są papierosy, alkohol, niezdrowe napoje takie jak słodzone sztucznie soki czy napoje gazowane oraz tzw. wody smakowe, bedace w rzeczywistości sztucznie słodzonymi napojami o zdrowej i mylącej nazwie. Należy je zastapić piciem dużej ilości wody mineralnej – dla smaku możesz do niej dodać miętę, lub sok cytrynowy. Do wyboru masz też rózne herbatki i napary ziołowe, a także soki owocowe i warzywne, które są źródłem witamin. Warto zastapić biale pieczywo i makaron pełnoziarnistymi, a bialy ryż – brązowym. Do codzinnej diety dodaj otręby jak źródło błonnika. Jedz więcej warzyw i owoców pod rózną postacią, unikaj natomiast tłustego mięsa. Wypróbuj drób, owoce morza i ryby.

Domowe sposoby na celulit

Nie musisz wydawać wielu pieniędzy na specjalistyczne zabiegi i kosmetyki, bo są też skuteczne domowe metody zwalczania cellulitu. wymagają one jednak wiele systematyczności i skuteczności, bo efekty nie są tak szybkie i spektakularne. Jednak warto z nich skorzystać, bo są przede wszystkim tanie, ekologiczne i pozbawione skutków ubocznych oraz mozliwe do zastosowania bez szczegolnego zmieniania trybu życia. Zacznij od wprowadzenia do codziennej pielęgnacji elementow masażu. To najwazniejszy element zwalczania cellulitu, masaż jest wazniejszy od tego, jaki kosmetyk wklepujesz w ciało. Najlepiej zaopatrzyć się w tanią, szorstką gąbkę i codziennie masować nią na sucho ciało przed kąpielą lub prysznicem. To usprawnia krążenie krwi i limfy, a także wygładza skórę. Dą kąpieli warto dodawać od czasu do czasu szklankę soli morskiej lub olejki eteryczne. Pamiętaj tylko, że woda nie może być zbyt goraca, bo to osłabia skóre, niekorzystnie wpływa też na funkcjonowanie całego organizmu. Jeśli ze względu na brak czasu lub preferencje wybierasz szybki prysznic, także tu masz szansę powalczyć z cellulitem. Polewaj uda, posladki i biodra naprzemiennie ciepłą i chłodną wodą – to kapitalnie ujędrnia skórę (podobny zabieg możesz zastosować, by ujędrnić piersi). Jeśli strumień będzie dość silny, to dodatkowy masaż dla skóry. Po kąpieli powinnaś pomasować ciało z użyciem oliwki lub innego preparatu antycellulitowego. Cały masaż powinien być staranny i trwać okołó dwudziestu minut, najlepsze są ruchy okrężne, przeplatane ugniataniem, fałdowaniem i podszczypywaniem ciała. Kieruj ruchy zawsze od dołu do góry i w kierunku serca.

4,24k

Tags: , , , , , , ,

Comments are closed.